Strona główna
Poland 1 | Poland 2 | World A-E | World F-N | World O-Z | Linki | Technika | Wydarzenia | Magazyn
Bibliografia | Kontakt
Piotr Banachowicz (Polska) Cezary Bartczak (Polska) Jerzy Bednarski (Polska) Szczepan Bonalski (Polska) Cezary Dybowski (Polska) Adam Fleks (Polska) Krzysztof Frychel (Polska) Artur Gawin (Polska) Julian Gołubiński (Polska) Michał Gozdek (Polska) Robert S. Górski Tomasz Grzyb (Polska) Stanisław Jawor (Polska) Marcin Jedynak (Polska) Piotr Jędracha (Polska) Magdalena Kacmajor (Polska) Agata Kasperek (Polska) Jakub Kaszuba (Polska) Marzena Kolarz (Polska) Justyna Komar (Polska) Bartosz Koszowski (Polska) Igor Kraucki (Polska) Grzegorz Linkiewicz (Polska) Paweł Kula (Polska) Kuba Luboradzki (Polska) Marcin Luraniec (Polska)


aparat 48 obrazow

Paweł Kula (1976)

Web: www.peuta.republika.pl
Web: www.oswajaniesztuki.blogspot.com (in polish only)
E-Mail: peuta@poczta.onet.pl

Specjalizuję się w technikach, które pozwalają w nietypowy sposób wykorzystać istniejące materiały fotograficzne. Fotografia to nie tylko standardowy aparat i klisza rejestrująca zdjęcia - fotografia to obrazy powstające na wszelkich materiałach wykazujących jakiekolwiek światłoczułe właściwości. W swoich projektach często wykorzystuję pigment fosforescencyjny, na którym rejestruję chwilowe, świecące w ciemności obrazy. W projekcie "Aparat do znikania obrazów" stworzyłem sytuację, która kpiła z powszechnej chęci fotograficznej rejestracji świata. Podczas fotografowania specjalnie przygotowanym aparatem obrazy powstawały lecz były niemożliwe do utrwalenia i bezpowrotnie znikały po kilku minutach.
W swojej pracy twórczej wykorzystuję własnoręcznie zbudowane aparaty i często wykorzystuję ekstremalne czasy naświetlania. Projektem, który wieńczył kilkuletnie doświadczenia w tym obszarze był projekt "Solaris" zrealizowany we współpracy z kilkunastoma osobami z całego świata. Projekt ten polegał na ciągłej rejestracji nieba przez okres sześciu miesięcy na jednym zdjęciu. Specjalnie przygotowane aparaty (będące w praktyce zwykłymi prymitywnymi camera obscura) były zakopywane w ziemi, przywiązywane do drzewa, wciskane w szczeliny budynków i naświetlały przez pół roku jedną fotografię. W efekcie takich działań powstało kilkadziesiąt fotografii z całego świata, które wizualizują pewien podstawowy proces kosmiczny jakim jest wędrówka naszej planety wokół Słońca.

Paweł Kula

I make art projects as well as carry out workshops for children, young people and adults. Both fields of my activity involve archaic handmade devices (kaleidoscope, zoetrope, camera obscura) and my original photographic techniques. In my workshop occupation I have been associated with a number of culture institutions and galleries in Poland and abroad.

In my projects I often analyse the significance of the perception of time within the functioning of memory - during my project "Home Archive", I felt a struggle with my own childhood mythology creating reinterpretations of photographs from the family album. I am also a co-author of "Solaris" - I have tried to capture images of the world normally impenetrable to human perception via long time exposures (half a year). I use primitive photographic tools, very often together with untypical light sensitive materials like plants and natural pigments, referring back to the beginnings of photography.

I coordinated and performed photographic shows within the framework of the festivals of visual and theatre arts. I lecture on aesthetics, composition and history of photography. A number of my articles and images have appeared in photographic periodicals and book publications discussing the problematic of aesthetics in photography.

by Paweł Kula




Strona: [1]  2  3  4  5  6  
© 2008 Pinhole
Wszelkie prawa zastrzeżone