Strona główna
Poland 1 | Poland 2 | World A-E | World F-N | World O-Z | Linki | Technika | Wydarzenia | Magazyn
Bibliografia | Kontakt
Ezequiel Mazariegos (Argentyna) Jorge Mónaco (Argentyna) Karlo Sosa (Argentyna) Daniel Tubio (Argentyna) Tony Peri (Australia) Duncan Waldron (Australia) David Tatnall (Australia) Paul d'Aubioul (Belgia) Wolfgang Thoma (Belgia) Leandro Bugni (Brazylia) Brawny Meireles (Brazylia) Branimir Fagarazzi (Chorwacja) Dubravko Graklić (Chorwacja) Ivica Kis (Chorwacja) Boris Stromar (Chorwacja) Thodoris Tzalavras (Cypr) Zdenek Bakstein (Czechy) Jiří Černohorský (Czechy) Stanislav Klváček (Czechy) Stanislav Sedlak (Czechy)




Ja, Wolfgang Thoma (znany także w światku fotografii otworkowej jako "taco" z f295), urodziłem się w roku 1947 w Niemczech, ale od 1973 mieszkam w Belgii i jestem takim trochę "wyrzutkiem". Jedyne, co miałem kiedykolwiek wspólnego z ciemnią to fakt, że po studiach chemicznych pracowałem trochę w - zamkniętej od dawna - Niemieckiej firmie Faber Fotochemie. Po wypróbowaniu, jako dziecko, wszystkich rodzajów aparatów, począwszy od Bilora Bella, aż do 3 Praktic i Lubitela 166 już jako dorosły, powoli męczyłem fotografię i zatrzymałem się gdzieś na początku lat dziewięćdziesiątych. A wtedy odkryłem fotografię otworkową!!! Dla mnie to nie jest ekspresja założeń artystycznych, jak dla wielu innych, ale właśnie forma protestu, demonstracja, że nie jest potrzebny aparat za 1000 Euro, żeby robić dobre zdjęcia, że pudełko na buty może robić to samo. Nie więcej, nie mniej.

Wolfgang Thoma




I, Wolfgang Thoma (also known in the pinhole world as "taco" from f295) was born in 1947 in Germany but live since 1973 in Belgium and am just a "drop-out". All I ever had to do with darkrooms was the fact that after my study of chemistry I worked for some time in the -since longtime closed- German company Faber Fotochemie. After using all kind of cameras from a Bilora Bella as a kid till 3 Prakticas and a Lubtel 166 as a grown up I slowly got tired of photography and stopped somewhere in the begin of the 90th. And then I discovered PINHOLING!!! For me it's not an expression of artistic statements like for some others but just some form of protest to demonstrate that no 1000 Euro camera is needed to make a good photo but that a shoe box can do the same. No more, no less.

by Wolfgang Thoma

Wolfgang Thoma




Strona: [1]  2  3  4  5  6  
© 2008 Pinhole
Wszelkie prawa zastrzeżone